logo-e1642433261513

Lokalhistoriske forening og Arkiv

Om Foreningen

Om foreningen

Foreningens formål er at udbrede kendskabet til og interessen for Vinding-Mølholms historie og andre historiske emner.

Foreningen dækker et område, der svarer til den gamle Vinding kommune indtil 1970. Se kortet til højre
Foreningen arbejder for formålet gennem afholdelse af foredrag, udstillinger og arrangementer. Se tidligere års arrangementer her!
Desuden udgives et medlemsblad 4 gange årligt med orientering om foreningens aktiviteter samt artikler med lokalhistorisk stof fra Vinding-Mølholm. Medlemsbladet er på 20 – 28 sider.

Gennem et medlemskab er man med til at støtte det lokalhistoriske arbejde og sikre, at historien om Vinding og Mølholm bevares.

I vor tid sker ændringer meget hurtigt, og når børn eller børnebørn skal have en fortælling om, hvordan det var på forældrenes eller tidligere slægters tid, er det rart at have nogle fakta at støtte sig til.
vinding kommune